Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce
Coraz częściej poruszając się po polskich drogach, można zauważyć elektryczne pojazdy. Oczywiście, są przeciwnicy tego rozwiązania i choć krytyka może być uzasadniona, to jednak producenci robią wszystko, aby ich pojazdy mogły pokonywać coraz to dłuższe dystanse. O ile w przypadku posiadania tradycyjnego samochodu można udać się na każdą stację, by naładować swój pojazd, to jednak z samochodem elektrycznym wygląda to zdecydowanie inaczej. W naszym kraju pojawia się coraz więcej takich punktów, w których można naładować swój pojazd. Jak to wygląda od strony technicznej? Przeczytaj nasz tekst, aby się tego dowiedzieć.
Stacje LOTOS
LOTOS, czyli państwowy magnat w świecie paliw wyraźnie zauważył, że pojawiła się nisza w kwestii ładowania takich aut. Punkty ładowania samochodów elektrycznych nie były jeszcze na porządku dziennym, ceny nie były najniższe, więc trzeba było sprawić, aby właściciele tego typu pojazdów chętnie odwiedzali stację, by to właśnie tam naładować swój pojazd. Program „Niebieski Szlak” funkcjonuje już od całkiem dawna i to, co go wyróżnia na tle pozostałych dostawców energii elektrycznej, to niska cena. Za każde ładowanie trzeba zapłacić 24 zł — niezależnie czy naładujesz auto w 50, czy 100%. Jest to naprawdę dobra stawka na tle konkurencji i wydaje się, że będzie to częściej stosowane rozwiązanie przez kierowców. Warto powiedzieć, że program na początku był na etapie pilotażu i umożliwiał naładowanie pojazdu za darmo.
Stacje GreenWay
Marka GreenWay jest potentatem jeżeli chodzi o stacje ładowania samochodów elektrycznych (https://www.innogy.pl/pl/duze-przedsiebiorstwa/oferta/stacje-ladowania-samochodow-elektrycznych). W zasadzie można powiedzieć, że zdecydowana część rynku należy do niego. Punkty ładowania samochodów elektrycznych można znaleźć w większości miast w Polsce, szczególnie tych większych, a naładowanie pojazdu jest bardzo proste, chociaż trzeba powiedzieć, że stawki są odrobinę większe aniżeli w przypadku stacji LOTOS. GreenWay stara się jednak oferować rozwiązania, które promują markę w świecie biznesu, jak rozwiązania dla firm czy budowa sieci ładowania takich pojazdów.